امتیاز کارایی سیستم خود را در ویندوز ۱۰ ببینید! (ساده‌ترین روش)

احتمالا به یاد دارید در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز یعنی ویستا و سون (۷) شما می‌توانستید امتیاز کارایی سخت‌افزار سیستم خود، که توسط ویندوز محاسبه شده بود را مشاهده نمایید. با این حال در ویندوزهای ۸ و ۱۰ دیگر خبری از این امتیازات نبود. هرچند برخی از بالا بودن عدد آن برای فخر فروختن به دوستانشان استفاده می‌کردند ولی درج امتیاز ویندوز به کاربر ذهنیت خوبی از توانایی و کارایی سیستم را می‌داد.

در نسخه ویندوز ویستا حداکثر امتیاز ۵.۹ و در ویندوز سون بالاترین امتیاز ۷.۹ محاسبه می‌شد. اما آیا در ویندوزهای ۸ و ۱۰ هم می‌توان امتیاز سیستم خودمان را محاسبه نماییم؟ پاسخ مثبت است. هرچند که دیگر مانند سابق این امتیاز به صورت مشخص در بخش Properties ویندوز به نمایش در نمی‌آید ولی هنوز هم در پشت پرده ویندوز قابل محاسبه است. جالب است بدانید که اکنون سقف ماکزیمم امتیازات به عدد ۹.۹ رسیده است.

برای دیدن امتیاز سیستم خود در ویندوز ۱۰ تنها کافی است از کدهای دستوری در محیط کامند یا پاورشل ویندوز استفاده نمایید. اگر وارد CMD Command شده‎‌اید کد winsat formal را وارد کرده و اینتر را بزنید. سپس کمی صبر کنید تا محاسبات انجام شود. ولی اگر در محیط Powershell Command هستید کافی است از کد Get-CimInstance Win32_WinSat استفاده نمایید. روش دوم سریع‌تر است و امتیازات با نظم بهتری به نمایش گذاشته می‌شود. بنابراین پیشنهاد من استفاده از شیوه دوم است. نکته جالب این که در این سیستم امتیاز دهی دیگر تنها یک عدد میانگین نمایش داده نمی‌شود، بلکه به تفکیک، امتیاز تمامی قسمت‌های اصلی سیستم درج خواهد شد.

امتیاز ویندوز

 

بنابراین شما به راحتی امتیاز سی‌پی‌یو، حافظه، رم، گرافیک و … سیستم خود را مشاهده خواهید کرد و در صورتی که نیاز به ارتقای یکی از آنها داشته باشید بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. در تصویر بالا می‌توانید امتیازات لپتاپم که حدود هفت سال از عمر بابرکتش می‌گذرد را مشاهده کنید😂😎😁! هرچند گرافیک امتیاز کمی گرفته ولی در کل امتیازاتش هنوزم خوبه! سیستم شما چطور؟ می‎‌توانید امتیازات سیستم خودتان در بخش دیدگاه ثبت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *