چگونه زیرنویس خودکار فارسی را در تمام ویدیوهای یوتیوب با هر زبانی، فعال کنیم؟

یوتیوب بهترین و بزرگترین منبع اطلاعات ویدیویی در دنیاست. میلیاردها ویدیو به زبان‌های مختلف در این پلتفرم بارگذاری شده‌اند. طبیعتا درک زبان اغلب این ویدیوها برای ما کار ساده‌ای نیست ولی راه‌حل خوبی وجود دارد که تا پنجاه درصد مشکل را حل خواهد کرد و امکان فهم محتوای ویدیو به زبان غیر فارسی را برایمان فراهم می‌آورد.

اگر از کاربران یوتیوب هستید قطعا با گزینه زیرنویس که به شکل نماد CC در پایین ویدیوها نشان داده می‌شود آشنایید. در بیشتر موارد این گزینه تنها در مورد زبان انگلیسی است و زبان فارسی وجود ندارد اما امکان فعال کردن ترجمه ماشینی به زبان فارسی توسط این گزینه وجود دارد. برای این امر ابتدا روی گزینه CC کلیک کنید تا قابلیت زیرنویس فعال شود. سپس به گزینه چرخ دنده نظیمات در پایین ویدیو کلیک کنید . از منوی باز شده روی گزینه Subtitles بزنید. در این قسمت روی گزینه Auto-translate کلیک کرده و از لیست زبان‌ها Persian را انتخاب کنید.

به همین سادگی می‌توانید زیرنویس فارسی با ترجمه ماشینی از صبحت‌های ویدیو را در یویتوب دریافت کنید. هرچند ممکن است کیفیت ترجمه در بعضی قسمت‌ها یا زبان‌های مختلف عالی نباشد ولی مطمئنا درکی خوبی از محتوای ویدیو به شما خواهد داد. در گالری زیر مراحل این کار را دنبال کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *