چگونه فایل‌های FileRepository ویندوز ۱۰ را حذف کنیم؟

اگر بر روی لپتاپ یا کامپیوتر از حافظه‌های SSD استفاده می‌برید ممکن است دچار یک مشکل عجیب در انباشت شدید فایل‌ها در درایو ویندوز شده باشید! در عرض چند ساعت به ناگاه ده‌ها گیگابایت از حافظه سیستم اشغال می‌شود که اگر به دنبال منشا آن بگردید در درایو نصب ویندوز، با فولدری به اسم FileRepository برخورد خواهید نمود که گاهی تا ۵۰ گیگابایت حجم دارد!

چگونه فایل‌های FileRepository ویندوز 10 راحذف کنیم؟

این انباشت فایل‌ها در فولدر FileRepository، عملا سبب مختل شدن کارایی سیستم‌تان می‌گردد و ممکن است درایو ویندوز حتی توانایی شروع یک دانلود معمولی را هم نداشته باشد! در این شرایط باید چکاری انجام داد؟ آیا می‌تواند به طور دستی فایل‌های درون فولدر FileRepository را حذف نمود؟ پاسخ خیر است! ولی نگران نباشید با استفاده از یک دستور cmd به راحتی می‌توان مشکل را برطرف نمود. برای انجام کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • ابتدا با تایپ کلمه cmd، در نوار سرچ ویندوز، برنامه Command Prompt را پیدا نمایید.
  • سپس بر روی آن راست کلیک نموده و گزینه Run as administrator را بزنید.
  • در پنجره باز شده، پیام را Yes کنید.
  • اکنون برنامه Command Prompt آماده شروع کار است.
  • کد زیر را کپی کرده و در داخل برنامه پیست کنید و در صورت توقف عملیات اینتر را بزنید. ممکن است یک یا چند بار مجبور به این کار شوید.
  • در نهایت با اتمام کار، پنجره Command Prompt را ببندید و مجددا حجم درایو ویندوز را کنترل نمایید و باید به طور چشمگیری حجم آن کم شده باشد.

کد مورد استفاده برای حذف فایل‌های FileRepository ویندوز ۱۰ (تمام کد زیر را یکباره کپی کرده و در داخل برنامه Command Prompt قرار دهید):

TAKEOWN /F “C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository” /R
ICACLS “C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository” /T /L /GRANT *S-1-1-0:F
RD /s /Q “C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\”

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه برای “چگونه فایل‌های FileRepository ویندوز ۱۰ را حذف کنیم؟”