اینترنت مخابرات، هر روز آشغال‌تر از دیروز!

شاید این مطلب در بهبود اوضاع تاثیر چندانی نداشته باشد ولی یادآور نکات دردآور بسیاری است. از کارمند دون‌پایه تا شخص وزیر مخابرات همگی در افتضاح اینترنت دخیل هستند. اینترنتی به غایت بد که سوهان روح شده است. اینترنتی که باید بستر پیشرفت و رفاه گردد به نماد بی‌لیاقتی، بی‌برنامگی و فساد تبدیل شده است و به جرات می‌گوییم در این رابطه حتی یک تومان از حقوقی که افراد درگیر در این ماجرا بر سر سفره‌هایشان می‌برند حلال نیست و مانند زهری کشنده بر تک‌تک سلول‌هایشان زخم خواهد زد.

جدا از پایین بودن کیفیت همیشگی اینترنت، دزدی و دروغ در سرویس‌های ارائه شده اینترنت مخابرات چند سالی است کارد به استخوان رسانده است. تا حدی که خرید سرویس اینترنت مخابرات با سرعت ۱۶ مگابیت در بهترین حالت تنها ۸ مگابیت به شما اتصال می‌دهد و به طور میانگین نیز تنها عملا به ۵ تا ۶ مگابیت وصل هستید. جواب اپراتورهای مخابرات در اعتراض به این مسئله نیز چنان شگفت‌انگیز است که انسان دوست دارد همانجا یک گلوله در مغز پوکشان خالی کند. اپراتور مخابرات در پاسخ به این مسئله که چرا با وجود خرید سرویس ۱۶ مگابیت تنها سرعت دانلودی برابر ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوبایت داریم در حالی که عملا باید ۲ مگابایت باشد می‌گوید، سیستم‌هایمان قدیمی است و به آنها فشار می‌آید و ما مجبوریم سرعت شما را کم کنیم، به علاوه بهتر است سرویس‌های ۸ مگابیت و حتی ۴ مگابیت بخرید که سرعتش بالاتر است!!!!!!

گویی با یک بچه دو ساله صحبت می‌کنند. سرعت اینترنت ۴ مگابیت از ۱۶ مگابیت بیشتر است آقای مخابرات؟؟ این پاسخ اپراتور شماست؟ این افتضاح در پاسخگوی بماند. در چند روز اخیر نیز با قطعی چند ساعته در روز مواجه شدیم که یکی از مسئولان مخابرات در اخبار تلویزیون علت را باز شدن دانشگاه‌ها و مدارس و افزایش مصرف دیتا عنوان نمود و از آن بدتر اینکه زمان مورد نیاز برای رفع این مسئله را یک ماه عنوان کرد! آیا این مدیران پرادعای بی‌لیاقت خبر از این موضوع نداشته‌اند تا زودتر برنامه‌ریزی کنند؟

بی‌اهمیتی و ساده‌انگاری این موضوعات سبب شده است تا اینترنت مخابرات به یکی از بدترین و بی‌ارزشترین سرویس‌های اینترنتی کشور بدل شود. پاسخگویی اپراتورهای بعد از ده‌ها دقیقه انتظار و عدم جوابگویی مناسب تنها موجب بدتر شدن اوضاع اینترنت و تغییر ذهنیت کاربران نسبت به این وزارت‌خانه مهم و حیاتی کشور می‌گردد. در حالی که باید اینترنت هر روز بهتر از دیروز گردد، تنها شاهد بدتر شدن وضعیت اینترنت مخابرات کشور هستیم. اینترنتی که باید بستر رشد، درآمد‌زایی، آگاهی‌زایی و ارتقای جایگاه علمی و مالی کشور باشد. امیدواریم با کنار رفتن دولت کثیف روحانی که کمر به نابودی کشور بسته بود، شاهد بهبود وضعیت به خصوص در حوزه اینترنت باشیم. همچنین رفع فیلتر وبسایت‌های باارزش و خوبی مانند یوتیوب نیز یکی از درخواست‌های مهم کاربران کشور است که انتظار داریم به زودی شاهد آن باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *