چگونه از دی وی دی فایل ایزو بگیریم؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که دی وی دی درایوتان خراب شده باشد یا دی وی دی توسط کامپیوتر خوانده نشود یا نیاز باشد از روی فایل‌های موجود در یک دی وی دی نسخه پشتیبان تهیه شود تا در صورت نیاز به سادگی بر روی یک فلش قابل حمل باشد! در این حالت یکی از بهترین کارهای ممکن ایجاد یک فایل ایزو از فایل‌ها است.

برای این منظور کافی است از نرم‌افزار ساده و سبکی به اسم InfraRecorder استفاده کنید. برای دانلود این برنامه به صورت رایگان بر روی این لینک کلیک کنید و دکمه Download Installer را بزنید. سپس با استفاده از فایل نصبگر، برنامه را دانلود و باز کنید. این فرایند ممکن است سه چهار دقیقه زمان ببرد.

بعد از نصب برنامه InfraRecorder بر روی سیستم، دی وی دی را در دستگاه قرار دهید (دقت داشته باشید اگر درایو دی وی دی خراب است باید از یک سیستم یا لپتاپ دیگر کمک بگیرید تا فایل ایزو اماده شود و بعد از اینکار دیگر نیازی به استفاده درایو نخواهید داشت). سپس در پنجره برنامه چند گزینه مشاهده خواهید نمود که برای تهیه فایل ایزو بر روی دکمه Read Disk کلیک نمایید.

با اینکار پنجره دیگری با دو گزینه باز خواهد شد که در ردیف اول درایو مشخص شده است و در ردیف دوم باید آدرس ذخیره کردن فایل ایزو را مشخص نمایید بدین منظور روی آیکن سه نقطه کلیک کرده و مکان ذخیره فایل ایزو را انتخاب کنید. به علاوه می‌توانید نام دلخواهی برای فایل ایزو تعیین نمایید. دقت داشته باشید پسوند فایل حتما باید ایزو (iso.) باشد. در نهایت روی دکمه Save و OK کلیک کنید تا فرایند ایجاد فایل ایزو آغاز شود.

بسته به حجم و تعداد فایل‌های موجود در دی وی دی ممکن است کار پردازش مدتی زمان ببرد پس صبور باشید تا کار نرم‌افزار تمام شود. برای باز کردن فایل ایزو نیز اگر ویندوز ۱۰ دارید بر روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Mount را بزنید تا به صورت درایو مجازی باز شود. در ادامه می‌توانید مراحل دانلود نرم‌افزار InfraRecorder و کار ایجاد فایل ایزو از روی دی وی دی را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *