چگونه دکمه خراب وسط ماوس را به دکمه اسکرول مرورگر تبدیل کنیم؟

همگی ما با ماوس‌های روبه‌رو شده‌ایم که دکمه غلطکی اسکرولش از کار افتاده باشد. معمولا بعد از چند وقت استفاده از ماوس، دکمه غلطکی یا همان دکمه وسط ماوس دیگر کارایی خوبی ندارد و نمی‌تواند کار اسکرول و بالا و پایین بردن صفحات را انجام دهد. اگر کمی پیگیر باشید می‌توانید با باز کردن ماوس و کمی دستکاری چند ماه تا سال مشکل را حل نمایید. ولی سرانجام روزی می‌رسد که دیگر قطعات داخلی به طور کامل ساییده می‌شوند و کاری برای تعمیرش از دستمان بر نمی‌آید.

زمانی قیمت ماوس بسیار ارزان بود ولی امروزه با قیمت‌های وحشتناک چند صدهزار تومانی برای یک ماوس معمولی، انسان رغبتی به خرید یک ماوس جدید نمی‌کند. از این رو یک راه‌حل ساده برای بازگردانی عملکرد اسکرول دکمه غلطکی در محیط مرورگرهای اینترنتی به صورت نرم‌افزاری به شما آموزش می‌دهیم تا حداقل بتوانید مدت دیگری از آن ماوس مصدوم استفاده ببرید.

برای اینکار افزونه‌ جالبی ارائه شده است که با نصب آن بر روی مرورگرتان می‌توانید به سادگی دکمه غلطکی خراب ماوس را وادار به انجام اسکرول در هرجایی از صفحه مرورگر نمایید. تست ما از این افزونه، از قابلیت مناسب آن خبر داد. این افزونه به اسم ScrollAnywhere بیش از بیست هزار کاربر دارد و مخصوص مرورگرهای دارای موتور کرومیوم از جمله گوگل کروم، اج، بریو و البته مرورگر فایرفاکس است و حتی می‌توانید آن را بر روی مرورگر اپرا نصب کنید. برای نحوه آموزش نصب افزونه‌های کروم بر روی اپرا این مطلب را مطالعه کنید.

افزونه ScrollAnywhere را با کلیک بر روی این لینک از مخزن افزونه‌های وب استور گوگل می‌توانید نصب کنید. بعد از نصب، بدون آنکه نیاز به تنطیمات خاصی باشد دکمه غلطکی وسط ماوس بدل به اسکرول نرم‌افزاری می‌شود. برای استفاده از آن نیز باید دکمه غلطکی را پایین نگه دارید و ماوس را به آرامی به پایین یا بالا بکشید تا مانند اسکرول معمولی اینکار انجام گیرد. ممکن است در مرتبه اول سریع انجام دهید و سر از ناکجاآباد صفحه در آورید ولی به سرعت عادت خواهید نمود و در هر جای صفحه که نشانگر ماوس قرار دارد می‌توانید اقدام به اسکرول بالا یا پایین نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *