بلاک کردن مستقیم وبسایت‌ها در نتایج سرچ گوگل!

شاید برای‌تان پیش آمده است که به دنبال اطلاعاتی در گوگل هستید و برخی از وبسایت‌های بی‌ارزش، تبلیغاتی یا نامرتبط که در اکثر موارد نیز هیچ مطلب بدرد بخوری هم ندارند در نتایج نخست گوگل نمایش داده می‌شوند. به خصوص اگر بحث خبر باشد و به فارسی سرچ کرده باشید گوگل به طور کاملا برنامه‌ریزی شده لیست سایت‌های خبری دشمن چون بی‌بی‌سی فارسی و رادیو فردا و غیره را در همان اول لیست نتایج ظاهر می‌کند که شخصا همیشه از دیدن روی نامبارکشان نامشعوف می‎شوم 😂!

در این مواقع تنها کاری که از دستتان بر می‌آید نادیده گرفتن آنها و ادامه دادن جستجو است ولی اگر به سایت‌هایی ناشناخته که از محتوای آنها اطلاع ندارید و نام‌شان برایتان آشنا نیست، برخوردید چه می‌کنید؟ در بیشتر مواقع وارد این سایت‌ها می‌شوید و بعد از کمی گشت‌گذار در آن دست خالی مجبورید، خارج شوید و طبیعتا در اغلب مواقع نام‌شان نیز در ذهن نمی‌ماند تا در روزها یا هفته‌های بعد به طور ناخواسته بار دیگر واردش نشوید!

در نظر بگیرید در حال جستجوی سایتی برای دانلود فیلم هستید. بسیاری از وبسایت‌های دانلود فیلم شما را مجبور به ثبت‌نام و پرداخت حق اشتراک می‌کنند که در خیلی از مواقع بعد از کلی مراحل ممکن است با مشکلاتی نیز روبه‌رو شوید که حتی قید تهیه اکانت پولی آن را بزنید. اما هر بار که به دنبال فیلمی در گوگل هستید این مدل وبسایت‌ها در نوک قله نتایج به شما دهن‌کجی می‌کنند، پس بهترین راه‌حل بلاک یا فیلتر وبسایت‌های ناکارآمد از نتایج گوگل است! اما چگونه؟

روش‌های متفاوتی پیشنهاد شده ولی ساده‌ترین و دم دست‌ترین روش به اعتقاد من استفاده از افزونه‌ مرورگر است. چون اغلب کاربران از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند در این آموزش نیز یک افزونه مخصوص این مرورگر معرفی می‌شود ولی اگر از مرورگر اپرا استفاده می‌کنید می‌توانید با خواندن مطلب “چگونه افزونه‌های گوگل کروم را روی مرورگر اپرا نصب کنیم؟” از این افزونه در اپرا نیز استفاده نمایید. (صرفا جهت اطلاع، مرورگر اج و فایرفاکس نیز افزونه‌های مشابهی به اسم Blocksite دارند که با جستجو در وب استورهای اختصاصی‌شان می‌توانید آنها را پیدا کنید!)

دانلود و نصب افزونه Personal Blocklist(not by Google)

در هر صورت برای بلاک کردن وبسایت‌ها از لیست نتایج گوگل به اختیار خودتان، می‌توانید افزونه Personal Blocklist(not by Google) را با کلیک بر روی این لینک بر روی مرورگرتان نصب کنید. با نصب ان یک آیکن مانند تابلوی ایست در لیست افزونه‌های بالای مرورگر دیده می‌شود. فراموش نکنید برای فعال شدن این افزونه باید دسترسی به گزینه‌های Allow access to search page results و Allow in incognito را در قسمت مدیریت افزونه نیز فعال کرده باشید.

اکنون در گوگل چیزی را جستجو نمایید. مشاهده خواهید کرد که در لیست نتایج گوگل در پایین هر وبسایت یک گزینه بلاک ظاهر شده است که با کلیک روی آن، وبسایت نشان داده شده در لیست نتایج گوگل به سادگی بلاک خواهد شد و پس از این دیگر در نتایج گوگل، روی نامبارکش را نخواهید دید😂😂😂😁😁و البته کیفیت سرچ و دسترسی به وبسایت‌هایی با محتوای بهتر و صحیح‌تر و جدیدتر بیشتر خواهد شد!

البته هرگاه که مایل باشید که آن سایت را از بلاک در بیاورید کافیست بر روی آیکون افزونه Personal Blocklist(not by Google) کلیک کرده و نام وبسایت بلاک شده مورد نظرتان را یافته و آنبلاکش کنید! این افزونه از تمام زیردامین‌های گوگل را پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید خیالتان راحت باشد در هر زیردامین گوگل جستجو کنید با وبسایت‌های بلاک شده روبه‌رو نخواهید شد و به همین سادگی نتایج گوگل را تا حد خوبی شخصی‌سازی نمایید و کیفیت نتایج گوگل را ارتقا دهیم! در گالری زیر می‌توانید مراحل کار را ببینید.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی سریع و مستقیم به وبسایت‌های مختلف از هوم‌پیچ تخصصی بستمارکر استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *