چگونه قابلیت Ultimate Performance را در ویندوز ۱۰ فعال کنیم؟

اگر تاکنون به بخش پاور آپشن ویندوز ۱۰ سر زده باشید تنها گزینه‌هایی که در اختیار شماست در سه آیتم، Balanced، Power Saver و High Performance خلاصه می‌شوند. گزینه اول برای ایجاد تعادل بین میزان مصرف انرژی و عملکرد سیستم است و توسط خود ویندوز توصیه می‌شود اما اگر در شرایطی قرار دارید که باید تا حد ممکن در مصرف انرژی صرفه‌جویی نمایید، بهترین گزینه Power Saver خواهد بود. نهایتا اگر عملکرد برای شما از اهمیت بیشتری دارد و به منبع بی‌پایان و ارزان از انرژی متصل هستید پس گزینه سوم را انتخاب کنید که بالاترین کارایی را از سیستم خواهد گرفت.

با این حال اگر هنوز هم این میزان کارایی شما را راضی نمی‌کند می‌توانید از گزینه مخفی دیگری به نام Ultimate Performance کمک بگیرید. این قابلیت به صورت پیش‌فرض ویندوز ۱۰ در بین گزینه‌ها موجود به چشم نمی‌خورد اما با کمی حوصله می‌توانید آن را نیز به جمع پلن‌های انرژی سیستم بیافزاید. قابلیت Ultimate Performance این اجازه را به شما می‌دهد تا بیشترین کارایی را از سخت‌افزار سیستم بدست آورید. هرچند ممکن است این مقدار نسبت به حالت High Performance ناچیز باشد ولی برای سیستم‌های قدرتمند رومیزی، گیمینگ، ماینینگ، سرور‌ها و ورک‌استیشن‌ها ارزش خواهد داشت. البته طبیعتا مصرف انرژی نیز بالاتر می‌رود. بنابراین اگر هنوز مایلید این قابلیت کمی دیگر عملکرد سیستم‌تان را بهبود دهد مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه ویندوز ۱۰ بر روی سیستم‌تان نصب است. در زمان نوشتن این آموزش نسخه ۱۸۰۹ جدیدترین ورژن منتشر شده از ویندوز ۱۰ توسط شرکت مایکروسافت است. بعد از بررسی این مورد بر روی پنجره استارت ویندوز ۱۰ کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه  (Windons PowerShell (Admin را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده کد دستوری زیر را قرار داده و اینتر را بزنید.

powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61

 

Ultimate Performance

 

باید عبارت Ultimate Performance در خط بعد به نمایش درآید. سپس پنجره را ببنید و به کنترل پنل سیتسم رفته و وارد قسمت Power Options شوید. اکنون باید گزینه Ultimate Performance نیز در بین پلن‌های موجود دیده شود. آن را انتخاب کرده و سیستم را یک بار ریستارت نمایید. به همین سادگی شما قابلیت Ultimate Performance را بر روی ویندوز ۱۰ فعال کردید.

Ultimate Performance

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *