چگونه با گوگل Duo در وب تماس تصویری برقرار کنیم؟

برنامه‌های زیادی برای برقراری تماس تصویری وجود دارند ولی گوگل Duo یکی از ساده‌ترین و بهترین آنهاست. این سرویس با اندروید، آی‌فون، آیپد و حتی وب کار می‌کند. برای استفاده از گوگل Duo تنها نیاز به داشتن یک جیمیل یا یک شماره موبایل است!

در این آموزش نحوه برقراری تماس تصویری در وب با استفاده از گوگل Duo را توضیح می‌دهیم. برای برقراری تماس یا باید وارد اکانت جمیل خود شده باشید و با کلیک روی این لینک به آدرس گوگل Duo بروید و با زدن دکمه Start a Call و وارد نمودن آدرس ایمیل یا شماره موبایل طرف مقابل تماس تصویری را شروع کنید.

اما اگر اکانت گوگل ندارید با توجه به مراحل زیر تنها با ثبت شماره موبایل خود در سرویس گوگل Duo به سادگی از امکانات آن بهرمند شوید. بهتر است از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید اما هر مرورگر دیگری نیز توانایی برقراری تماس را دارد. با کلیک روی این لینک به آدرس اینترنتی گوگل Duo بروید. از بالای صفحه روی دکمه Try Duo for Web کلیک کنید. از شما درخواست شماره موبایل‌تان خواهد شد تا کد تاییدیه به گوشی‌تان ارسال شود. کد دریافتی را در کادر مشخص شده وارد کرده و دکمه Next را بزنید. اگر کدی دریافت نکردید روی گزینه Resend SMS یا Call Me بزنید.

بعد از تایید شماره گوشی از شما اجازه استفاده از وبکم و میکروفون دستگاه خواسته می‌شود که باید دکمه Got It را زده و روی گزینه Allow کلیک کنید تا اعلان‌های تماس نیز برایتان نمایش داده شود. اکنون وارد سیستم شوید و به سادگی با زدن دکمه Start a Call یک تماس تصویری را شروع کنید. برای اینکار باید ایمیل یا شماره موبایل طرف مقابل را داشته باشید و آن را وارد کنید. همچنین با استفاده از گزینه Create a Group Link می‌توانید تماس گروهی برقرار نمایید.

تماس‌های سرویس گوگل Duo برای نمایش موبایلی طراحی شده است به همین خاطر تصویر خود را حتی در روی لپتاپ به صورت عمودی مشاهده خواهید نمود. در بالای تصویرتان نیز چند گزینه به چشم می‌خورد که برای قطع صدا، تصویر، چرخاندن تصویر به حالت افقی، حالت تمام صفحه و تنظیمات انتخاب دوربین و میکروفون هستند. برای قطع یا خارج شدن از تماس نیز می‌توانید روی دکمه End Call در پایین تصویر کلیک کنید.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

در پایان برای نصب سرویس گوگل Duo بر روی لپتاپ و کامپیوتر می‌توانید مطلب “چگونه گوگل Duo را بر روی کامپیوتر نصب کنیم؟” را مطالعه کنید.

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *