سریع‌ترین روش ایجاد پس زمینه نوشته و هایلایت متن در فتوشاپ!

نرم‌افزار فتوشاپ با همه عظمت و معروفیت، گاهی اوقات کاربران را به دلیل نداشتن برخی ابزارهای ساده و پرکاربرد، شگفت‌زده می‌کند. یکی از این موارد نبود ابزار ایجاد پس زمینه نوشته و هایلایت متن در فتوشاپ است. ابزاری که بسیاری از برنامه‌های دیگر از سالیان دور به آن مجهز شده‌اند!

با آنکه هر ساله نرم‌افزار فتوشاپ به روزرسانی می‌شود و اغلب پیشنهادات و نظرات کاربران نیز در این فرایند، اعمال می‌گردد ولی جالب است که این خواسته تاکنون از سوی شرکت آدوبی اجابت نشده است. در حال حاضر اگر نیاز به ایجاد هایلایت یا بکگراند برای یک نوشته باشید، مجبورید با صرف زمان و حرص خوردن از نبود ابزاری به این مهمی و سادگی در غولی چون فتوشاپ، برای تک تک جملات به طور مجزا کادری تهیه کرده و سپس تمام آنها را با یکدیگر تراز نموده و با در زیر متن قرار دهید!

به علاوه در صورت هر گونه تغییر در نوشته، نظم پس زمینه و متن بهم می‌خورد و مجبورید بار دیگر آنها را مرتب نمایید. با این حال کانال یوتیوب Signature Edits در ویدیویی دو روش پر استفاده از نحوه ایجاد هایلایت و پس زمینه رنگی برای متن در فتوشاپ را آموزش داده است که احتمالا با روش دوم چندان آشنا نیستید در حالی که عملا سریع‌ترین راه ایجاد پس زمینه نوشته و هایلایت متن در فتوشاپ است!

اگر شما نیز قصد ایجاد پس زمینه و هایلایت متن در فتوشاپ را دارید به خصوص هنگامی که حجم نوشته و تعداد خطوط زیاد است، پیشنهاد می‌شود روش دوم را امتحان نمایید. با توجه به اینکه احتمالا با روش اول که همان کشیدن پس زمینه با ابزار Shape است را آشنا هستید می‌توانید مستقیما با رفتن به دقیقه ۳:۱۷ ویدیوی زیر، روش دوم را مشاهده نمایید.

 

اگر کادر ویدیو را مشاهده نمی‌کنید، مجهز به وی پی ان باشید و صفحه را رفرش کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه‌ برای “سریع‌ترین روش ایجاد پس زمینه نوشته و هایلایت متن در فتوشاپ!”