چگونه حجم تمامی فولدرهای روی کامپیوتر را یکجا مشاهده کنیم؟

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که نیاز به دانستن حجم فولدرهای موجود در ویندوز داشته باشید یا به دنبال فولدرهای حجیم موجود در سیستم هستید، در این مواقع مجبورید تک به تک تمامی فولدرها را بررسی کنید و حجم‌شان را کنترل کنید که کاری بسیار وقتگیر و ناشیانه است و در اغلب موارد به نیز به علت تعداد بالای فولدرهای موجود از شدت حرص خوردن، بی‌خیال می‌شوید و کامپیوتر یا لپتاپ‌تان را خاموش می‌کنید!

با این حال یک راه ساده برای این‌کار وجود دارد. استفاده از نرم‌افزارهایی که برای دسته‌بندی فولدرهای و فایل‌های موجود در سیستم تولید شده‌اند، بهترین کار ممکن است و در این بین نرم‌افزار Getfoldersize (سرهم بنویسید!) نرم‌افزار سبک، رایگان و قدرتمندی است که در این امر کمک حال بسیار خوبی است. شما می‌توانید با کلیک بر روی این لینک، فایل نصب یا نسخه پرتابل Getfoldersize را دانلود نمایید.

بعد از دانلود و نصب برنامه آن را باز کنید و از بالا ابتدا درایو را تعیین کرده و سپس روی آیکن دایره‌ای Play کلیک کنید تا کار اسکن فولدرهای موجود در سیستم‌تان آغاز شود. بسته به حجم و تعداد فولدرها، ممکن است این کار چند دقیقه‌ای زمان ببرد. بعد از اسکن کامل، لیست تمامی فولدرها، به صورت یک لیست آبشاری در سمت چپ برنامه نمایش داده می‌شود که در مقابل هر فولدر نیز حجم کل آن نوشته شده است و شما با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید به دنبال فولدرهای مورد نظرتان بگردید و بسیار سریع پیداش کنید! به علاوه اطلاعات کاملی از درایوها، و حتی فایل‌های مخفی سیستم در سمت راست برنامه قابل مشاهده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *