چگونه از صفحه کلید کیموجی (Kaomoji) ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟

قطعا همگی با ایموجی یا همان شکلک‌‌ها آشنا هستید و بارها آنها را مورد استفاده قرار داده‌اید. در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS و تبلت‌ها به راحتی در دسترس‌اند و می‌توانید از آنها استفاده نمایید. یکی از قابلیت‌های پرسرو‌صدای محصولات مک شرکت اپل نیز برخورداری از صفحه کلید اختصایی ایموجی‌ها (MacBook’s Touch Bar) بر روی دستگاه بود. در این بین کاربران ویندوز همواره در این زمینه با مشکل روبه‌رو بودند اما دیگر این نقیصه نیز برطرف شده است. در به‌روزرسانی اخیر ماه مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ قابلیتی به اسم کیموجی (Kaomoji) یا همان صفحه کلید ایموجی‌ها به این سیستم عامل محبوب و پرکاربرد افزوده شد.

اگر شما هنوز ویندوز ۱۰ خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، کافیست آن را به آخرین نسخه آپدیت نمایید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. نکته مهم در این رابطه این است که از کیموجی در بسیاری از اپلیکیشن‌ها می‌توان بهره گرفت. برای مثال کیموجی در مرورگر‌ها، نسخه جدید مایکروسافت آفیس از جمله ورد، پاورپوینت و … قابل استفاده است. حتی سمبل‌ها نیز در این کیبورد مجازی ایموجی‌ها یافت می‌شوند.

برای فعال نمودن این کیبورد مخفی باید در جایی که مایلید این ایموجی‌ها تایپ شوند، کلیک نمایید. سپس کلید‌های ترکیبی Win + ; را بزنید تا پنجره کوچک کیموجی ظاهر شود. سپس هر شکلکی که نیاز دارید را انتخاب کنید تا تایپ شود. به علاوه اگر نام ایموجی را می‌دانید، کافی است حرف اول حالت یا نام کامل ایموجی مورد نظر را تایپ کنید تا سریعا آن را در ابتدای لیست ایموجی‌ها مشاهده نمایید. به همین سادگی اکنون می‌توان در ویندوز ۱۰ نیز ایموجی‌ها را نیز به متن بیافزایم. آیا تاکنون از این ویژگی جدید استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

کیموجی

کیموجی

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *