آموزش فعال کردن حالت God Mode در ویندوز ۱۰

رازهای فراوانی در دل ویندوز نهفته است که دانستن اغلب آنها سبب بهبود کارایی و راحتی استفاده از سیستم خواهد شد. یکی از این ترفندهای جالب در ویندوز ۱۰، دسترسی به تمامل بخش‌های تنظیمات در یک فایل است. این فایل در اصطلاح God Mode (حالت خدا) نامیده می‌شود و شما می‌توانید با ایجاد حالت God Mode در ویندوز ۱۰ یک ابرکنترل پنل داشته باشید.

شیوه ایجاد آن نیز بسیار ساده است و با چند کلیک کار تمام می‌شود. برای شروع کار در دسکتاپ ویندوز راست کلیک کرده و به گزینه New بروید. سپس از منوی آن روی گزینه Folder کلیک کنید تا یک پوشه جدید معمولی ایجاد شود. سپس لازم است نام این پوشه را تغییر دهید. اما دقت داشته باشید نه هر نامی، بلکه دقیقا کد زیر را باید به عنوان اسم پوشه انتخاب کنید. پس تمام جمله زیر (حتی کلمه God Mode) را کپی کرده و به جای نام پوشه قرار دهید.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

بعد از تغییر نام پوشه خواهید دید که شکل آیکن آن نیز تغییر یافت و شبیه آیکن کنترل پنل شده است. وقتی وارد آن شوید به جای یک پوشه خالی، لیست مفصلی از بخش‌های مختلف تنظیمات را خواهید دید. به همین راحتی شما توانسته‌اید حالت God Mode در ویندوز ۱۰ را فعال کنید. اکنون می‌توانید این پوشه مخصوص را در هر جا که مایلید قرار دهید و همانطور که در تصایر زیر مشاهده می‌نمایید، در مواقع لزوم به سرعت به تمام بخش‌های تنظیمات ویندوز ۱۰ دسترسی دارید. ضمنا امکان پاک کردن آن نیز به سادگی حذف یک پوشه فراهم است!

برای بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک نمایید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *