چگونه در گوگل میت پس زمینه تصویرمان را تار کنیم یا تغییر دهیم؟

با شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ و از راه رسیدن موج‌های دوم و سوم و تاخیر در ساخت واکسن ایمن و موثر در مقابل ویروس کووئید ۱۹ سبب شد تا دورکاری و آموزش آنلاین، با استفاده از نرم‌افزارهای کنفرانس ویدیویی و تماس آنلاین تصویری به اوج خود برسد. در این بین یکی از بهترین برنامه‌های رایگان و مشهور برای ارتباط تصویری گروهی آنلاین، گوگل میت (Google Meet) است که تنها با داشتن یک جیمیل امکان استفاده آن را بر روی لپتاپ یا گوشی را خواهید داشت.

طی چند ماه اخیر کلیپ‌هایی از اتفاقات و حوادث ناخواسته و بعضا خنده‌دار که در حین جلسات آنلاین و تماس‌های گروهی کارمندان و افراد روی داد، در اینترنت منتشر شد. یکی از اصلی‌ترین عوامل این مسئله، پخش زنده و نبود تنظیمات مناسب برای حفظ حریم خصوصی کاربران در منزل بود. به همین علت توسعه‌دهندگان با انتشار به روزرسانی‌هایی، امکانات مورد نیز برای بهبود این وضعیت را ارتقا دادند. گوگل میت نیز با دارا بودن قابلیت تغییر پس زمینه یا همان بکگراند (Background) تصویر با تصاویر پیش‌فرض و حتی دلخواه کاربر و البته امکان تار و محو نمودن نمای پشت سر او، توانست در این زمینه بسیار موفق عمل نماید.

تار کردن یا تغییر تصویر پس زمینه در گوگل میت، بسیار ساده است و با چند کلیک قابل اجراست. با این حال بسیاری از کاربران هنوز از نحوه استفاده آن اطلاعی ندارد. به همین علت در این مطلب روش کار را به زبان ساده توضیح داده‌ایم. برای شروع با کلیک بر روی این لینک وارد برنامه گوگل میت شوید. برای آشنایی با نحوه نصب آن بر روی سیستم‌ می‌توانید مطلب “چگونه گوگل میت را بر روی کامپیوتر نصب کنیم؟” و برای یادگیری نحوه شروع یک کنفرانس گوگل میت مستقیما از داخل جی‌میل مطلب “چگونه از جی‌میل مستقیما یک کنفرانس ویدیویی گوگل میت برگزار کنیم؟” را مطالعه کنید.

در صفحه اصلی برنامه روی دکمه سبز رنگ شروع یک جلسه جدید کلیک نمایید. بعد از لحظاتی با روشن شدن وبکم یا دوربین دستگاه تصویر خود را مشاهده خواهید کرد. در گوشه سمت راست بالا، بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید. در لیست منو، روی گزینه Change background (یا گاهی Blur background) کلیک نمایید.

در ادامه در زیر تصویر اصلی، گزینه‌هایی تصویری در داخل کادرهای مستطیلی کوچک ظاهر می‌شوند. مستطیل نخست که دارای آیکون علامت ممنوع است به معنای خاموش بودن یا خاموش کردن و حذف کلیه تغییرات پس زمینه‌ است (تصویر ۴). دو مستطیل دوم و سوم که آیکون یک فرد با تعدادی ستاره در اطرافش است برای تار و محو نمودن پس زمینه به کار می‌روند که به دلخواه می‌توانید بر روی یکی از آنها کلیک کنید تا به صورت خودکار تصویر پس زمینه شما تار شود. تفاوت آنها در میزان و شدت تار شدن پس زمینه است (تصویر ۵ و ۶).

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

اما اگر مایل باشید به جای تار نمودن پس زمینه تصویر، به طور کامل آن را تغییر دهید و از یک منظره یا نمای جدید و متنوع‌تر استفاده کنید کافی است در بین تصاویر پیش‌فرض پس زمینه که برنامه گوگل میت در اختیارتان گذاشته، یکی را انتخاب نمایید. با هر بار کلیک بر روی یک مستطیل، پس زمینه تصویر شما نیز تغییر خواهد یافت.

با این حال اگر هیچ کدام را نپسندید یا دوست داشتید از تصویر پس زمینه مورد علاقه خودتان استفاده کنید کافی است روی مستطیل چهارم که یک آیکون علامت به ‌اضافه رو آن قرار دارد کلیک نمایید تا از تصاویر موجود در کامپیوتر یا گالری گوشی، یک تصویر را به عنوان پس زمینه انتخاب نمایید. برای حذف تصاویری که از روی کامپیوتر یا گوشی به مجموعه تصاویر پیش زمینه یا بکگراند افزوده‌اید کافی است روی آن کلیک کرده تا به حالت انتخاب در آید و یک آیکون کوچک سطل زباله روی آن ظاهر شود. با کلیک روی آیکون سطل زباله، تصویر را می‌توانید از گوگل میت حذف کنید.

دقت داشته باشید معمولا تصاویر در پس زمینه به صورت آینه‌ای نمایش داده می‌شوند. بنابراین اگر نوشته‌ای روی تصویر انتخابی‌تان وجود داشته باشد به برعکس دیده می‌شود. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از قبل با کمک نرم‌افزار فتوشاپ نوشته را به صورت آینه‌ای تایپ کرده تا در پس زمینه به درستی قابل مشاهده باشد. اکنون به همین سادگی می‌توانید به دلخواه کار تار کردن و تغییر پس زمینه گوگل میت را در جلسات کاری و تماس‌های ویدیویی‌تان انجام دهید.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

برای یادگیری نحوه ثبت نام، فعالسازی و راهنمای کامل استفاده از نرم‌افزار تماس ویدیوی و کنفرانس آنلاین زوم (Zoom) در کامپیوتر و موبایل، پیشنهاد می‌کنم مطلب “چگونه از برنامه زوم (Zoom) در کامپیوتر و گوشی استفاده کنیم؟” را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ دیدگاه‌ برای “چگونه در گوگل میت پس زمینه تصویرمان را تار کنیم یا تغییر دهیم؟”