چگونه در Command Prompt برنامه‌های نصب شده روی ویندوز ۱۰ را حذف کنیم؟

در ویندوز ۱۰ به روش‌های مختلف می‌توان برنامه‌های نصب شده را از روی سیستم حذف نمود. یکی از بهترین روش‌ها برای حذف مطئمن برنامه‌های نصب شده با استفاده از ابزار Command Prompt ویندوز ۱۰ است.

برای استفاده از این ابزار کافی است در جستجوی ویندوز عبارت cmd را تایپ کرده و سپس روی گزینه Command Prompt راست کلیک نمایید و آن را به صورت Run as Administrator اجرا کنید. با این کار ابزار خط فرمان (Command Prompt) با مجوز مدیریت باز می‌شود. برای شروع کار حذف در ابزار خط فرمان باید نرم‌افزار Windows Management Instrumentation Command-line یا به اختصار WMIC را راه‌اندازی کنیم. برای این کار کافی است دستور wmic تایپ کرده و اینتر را بزنید.

در ادامه عبارت دستوری wmic:root\cli> نمایش داده می‌شود. به این معنا که اکنون می‌توانید از نرم‌افزار Windows Management Instrumentation یا به اختصار WMI استفاده کنید. در ادامه باید لیست برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز را بدست آورید. برای مشاهده این لیست باید دستور product get name تایپ کرده و اینتر را بزنید. با این کار لیست تمام برنامه‌هایی که روی ویندوزتان نصب است، نشان داده می‌شود.

اکنون نام برنامه مورد نظرتان که قصد حذف کردن آن را دارید، پیدا کنید. برای حذف کردن آن دستور product where name=”program name” call uninstall نوشته و به جای program name اسم برنامه را تایپ کنید. برای مثال اگر قصد حذف برنامه Skype Meetings App را دارید باید دستور به این صورت product where name=”Skype Meetings App” call uninstall تایپ شود.

سپس از شما خواسته می‌شود اگر واقعا تصمیم به حذف برنامه دارید، حرف Y را تایپ کنید و اینتر را بزنید.  پس از چند لحظه پیام Method Execution Successful به شما نشان داده می‌شود که نشان از موفق بودن فرایند حذف برنامه دارد. ضمنا برای کنسل کردن عملیات حذف نیز می‌توانید حرف N را بزنید. در گالری تصاویر زیر مراحل را می‌توانید مشاهده نمایید.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *