چگونه از وبسایت subscene زیرنویس فارسی دانلود کنیم؟

اگر طرفدار تماشای فیلم‌های زبان اصلی با زیرنویس باشید قطعا نام وبسایت مشهور subscene را شنیده‌اید. این وبسایت یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منابع دانلود زیرنویس فیلم و سریال در دنیا است. وبسایت سابسین (Subscene) در بانک اطلاعاتی خود تقریبا به تمام زبان‌های دنیا زیرنویس دارد و نکته جالب اینکه دسترسی به تمام این زیرنویس‌ها رایگان است.

هر چند برای دانلود زیرنویس از وبسایت subscene نیازی به ثبت نام در سایت نیست ولی به منظور افزودن و آپلود زیرنویس‌های جدید و همچنین استفاده از تنظیمات سرچ زبان زیرنویس می‌توانید با استفاده از یک اکانت جیمیل در سایت عضو شوید. جستجوی زیرنویس در سایت سابسین ساده است ولی دانستن برخی نکات برای استفاده و دانلود زیرنویس از وبسایت subscene ضروری است.

در ابتدا باید بدانید سابسین یک موتور جستجوی زیرنویس است. این زیرنویس‌ها توسط کاربران عضو و وبسایت‌ها و شرکت‌های تولید زیرنویس در سایت قرار داده می‌شوند. در بالای سایت یک نوار جستجو مشاهده می‌کنیم که به جستجوی نام فیلم لیستی از نتایج به شما نشان داده می‌شود و شما از بین آنها فیلم یا سریال مورد نظر را پیدا کرده و برای مشاهده لیست زیرنویس‌های مربوط به فیلم یا سریال باید روی آن کلیک نمایید.

دقت داشته باشید هر چه اسم فیلم را با تایپ دقیق‌تر جستجو نمایید نتایج صحیح‌تری را دریافت خواهید داشت. وجود نقطه، ممیز، بود و نبود کلمات اضافه انگلیسی مانند The و غیره در نام فیلم جستجو شده سبب اشکال در فرایند جستجو است و این احتمال وجود دارد نتوانید زیرنویس مناسب را پیدا نمایید. به علاوه سعی کنید همیشه نام فیلم را به انگلیسی جستجو نمایید. اما گاهی فیلم‌هایی با زبان غیر انگلیسی، برای مثال فرانسوی، ایتالیایی و کره‌ای و غیره به نام اصلی زبان فیلم، در سایت قرار داده شده‌اند، پس بهتر است پیش از جستجوی نام فیلم‌ها، اسم درست آن را در گوگل سرچ کرده و از آنجا کپی و سپس در سایت سابسین جستجو نمایید!

لیست اسامی فیلم و سریال‌ها در نتایج سابسین به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. اگر نام دقیق فیلم جستجو شده یافت شود در عنوان دسته Exact قرار داده می‌شود. ممکن است چند فیلم با یک نام مشابه وجود داشته باشند پس حتما سال ساخت فیلم را بدانید! دسته دوم به نام Close مربوط به اسامی نزدیک و پیشنهادی با توجه به نام و کلمه جستجو شده توسط شما است. در دسته سوم با عنوان Popular، محبوب‌ترین اسامی یا فیلم‌های جستجو شده که ممکن است به جستجوی شما مربوط باشد نمایش داده می‌شود.

عموما اگر نام فیلم را درست نوشته باشید در همان ابتدا آن را خواهید یافت. اگر سریال باشد دقت داشته باشید کدام فصل سریال را نیاز دارید زیرا زیرنویس فصل‌های مختلف یک سریال در صفحات متفاوتی قرار داده شده‌اند. در هر صورت بعد از یافتن زیرنویس مربوطه عددی را در زیر آن مشاهده خواهید نمود که تعداد زیرنویس‌های آن فیلم یا سریال به زبان‌های مختلف است.

اگر کم باشد کار پیدا کردن زیرنویس مناسب ساده است ولی از سوی دیگر احتمال دارد زیرنویس به زبان مورد نظر شما که در ایران طبیعتا فارسی است، کم شود و اگر تعداد زیرنویس‌ها زیاد باشد معمولا زیرنویس به زبان فارسی نیز در میان آنها یافت خواهد شد ولی ممکن است مجبور شوید کلی در میان زیرنویس‌ها به زبان‌های مختلف بگردید و اسکرول کنید تا زبان فارسی را پیدا کنید. خوشبختانه زیرنویس‌ها با زبان‌های مختلف به ترتیب حروف الفبای انگلیسی نمایش داده می‌شوند و زیرنویس‌های فارسی نیز همیشه بعد از زیرنویس‌های زبان انگلیسی قرار دارند!

البته اگر عضو سابسین باشید می‌توانید با تعیین فیلتر زبان، تنها زیرنویس‌های زبان فارسی یا هر زبان دلخواهی که لازم دارید را برای نمایش تنظیم کنید. در این حالت تنها زیرنویس‌ها به زبان تعیین شده نشان داده می‌شوند و اگر زیرنویسی به آن زبان در سایت وجود نداشته باشد، چیزی دیده نخواهد شد! با این حال بدون عضویت هم امکان فیلتر زبان یک بار مصرف وجود دارد که با کلیک روی گزینه Change filter می‌توانید زبان مورد نظر زیرنویس را انتخاب کنید. زبان فارسی جز زبان‌های محبوب سایت سابسن محسوب می‌شود و به صورت Farsi/Persian مشخص شده است.

ضمنا دقت داشته باشید برای سریال‌ها، برخی از زیرنویس‌ها دربردارنده زیرنویس تمام قسمت‌ها است و پیشنهاد می‌شود برای سریال به دنبال این دسته از زیرنویس‌ها باشید که معمولا با کلماتی چون All، All Parts، All Chapters و غیره مشخص می‌شوند. به علاوه در زیرنویس سریال‌ها شماره فصل و شماره قسمت درج می‌شود. برای مثال قسمت ششم فصل چهارم به صورت S4E06 در نام زیرنویس نوشته می‌شود.

در ادامه بعد از یافتن زیرنویس‌های زبان مورد نظر باید با توجه به کیفیت فایل فیلم خود بهترین زمان‌بندی زیرنویس را برای آن پیدا کنید. برای مثال اگر فایل شما با کیفیت ۱۰۸۰p و فرمت x265 است باید به دنبال زیرنویسی با این توضیحات باشید. هر چند اغلب زیرنویس‌های Blueray، ۷۲۰p و ۱۰۸۰p به یکدیگر می‌خورند ولی قطعا زیرنویس‌های ۴۸۰p و DVDrip و غیره از لحاظ زمان‌بندی با یکدیگر فرق دارند و به صورت پس و پیش در روی فیلم نشان داده خواهند شد!

در مرحله بعد با انتخاب زیرنویس مناسب روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود شوید. دکمه دانلود زیرنویس را به دو رنگ سبز یا خاکستری مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید و بعد از چند ثانیه کار دانلود شروع می‌گردد و فایل زیرنویس در یک فایل زیپ بر روی سیستم ذخیره می‌گردد. در گالری زیر مراحل تصویری استفاده و دانلود زیرنویس از وبسایت subscene را مشاهده می‌کنید.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *