بازگرداندن عملکرد کلیدهای میانبر Undo/Redo فتوشاپ به حالت سابق!

همه تغییرات و به روزرسانی‌ها خوب نیستند و گاهی نسخه قدیمی بهتر است. مصداق این مسئله را می‌توان در نرم‌افزار مشهور فتوشاپ مشاهده کرد. در به روزرسانی‌های دو سال اخیر فتوشاپ، کلید میانبر مشهور Undo یا همان کلید بازگردانی/لغو/انجام مجدد یا کنترل زد (Ctrl+Z) تغییراتی در عملکرد خود داشته است که چندان به مذاق برخی از کاربران خوش نیامده است!

اگر دوست دارید مجددا نحوه عمل این کلید را در فتوشاپ به حالت سابق بازگردانید این مطلب را مطالعه کنید. در نسخه‌هاق قدیمی فتوشاپ با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z، تغییرات یک مرحله به عقب باز می‌گشت و با زدن مجدد Ctrl+Z دوباره به حالت جدید سوئیچ می‌یافت. تقریبا حالت یک مقایسه بین تغییرات جدید با یک مرحله قبل‌تر! اگر لازم بود مراحل بیشتری به عقب برگردیم باید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Z را همزمان استفاده می‌کردیم تا بیش از یک مرحله به عقب بازگردد و با هر بار زدن آنها یک مرحله عقب‌تر می‌رفتیم. به علاوه در صورت نیاز از پنل تاریخچه (History) برای رفتن به تغییرات قبلی بهره می‌بردیم!

در نسخه‌های جدید فتوشاپ با زدن کلیدهای میانبر Ctrl+Z این امکان وجود دارد که به هر تعداد مرحله نیاز است به عقب برویم. با هر بار زدن Ctrl+Z یک مرحله به عقب می‌رود و مانند سابق به یک مرحله محدود نیست. در حقیقت نسخه‌های جدید Ctrl+Z عملکرد کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Z در نسخه‌های قدیمی را دارد. در نسخه‌های جدید برای محدود کردن بازگشت به یک مرحله عقب‌تر و مقایسه بین تغییرات جدید با مرحله قبلی باید از کلیدهای میانبر Ctrl+Alt+Z استفاده نماییم. کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Z نیز دارای عملکرد Redo و بازگردانی تغییرات به حالت جدید شده‌اند!

اکنون اگر به هر علت مایلید عملکرد کلیدهای میانبر Undo/Redo فتوشاپ را به حالت سابق بازگردانید. باید به منوی Edit در بالا بروید و از لیست باز شده به دنبال گزینه Keyboard Shortcuts بگردید و روی آن کلیک کنید. معمولا در پایین لیست قرار دارد، همچنین با کلیدهای میانبر Ctrl+Alt+Shift+K نیز مستقیما  باز می‌شود.. سپس در پنجره باز شده عبارت Use Legacy Undo Shortcuts تیک بزنید و پیام تایید را OK کنید. به همین سادگی بار دیگر می‌توانید از حالت سابق کلیدهای بازگردانی فتوشاپ لذت ببرید. در گالری زیر می‌توانید این مراحل را به صورت تصویری مشاهده کنید.

برای بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک کنید

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *