اولین جلیقه ضد گلوله جهان در برابر کالیبر ۵۰ !

جلیقه‌های ضدگلوله از مورد محبوب‌ترین و با ابهت‌ترین تجهیزات پوششی نیروهای نظامی محسوب می‌شوند. این جلیقه‌ها تاکنون هزاران سرباز را از مرگ نجات داده‌اند ولی تقریبا همه آنها تاکنون در یک نکته مشترک بوده‌اند، هیچ کدام قادر به متوقف کردن گلوله‌های کلیبر ۵۰ سلاح‌های ضد زره نیستند.

به طور کلی جلیقه‌های ضد گلوله برای محافظت اندام‌های حیاتی مرکزی بدن انسان طراحی شده‌اند. پیشرفت‌های اخیر توانسته جلیقه‌های نسبتا سبک وزن‌تر، منعطف‌تر و مقاوم‌تری را به ارمغان بیاورد. معمولا بخش محافظ جلیقه‌های ضد گلوله دو بخش اصلی دارد. بخش پارچه‌ای که ساختار کلی جلیقه را شکل می‌دهد و قادر به محافظت بدن در مقابل اغلب گلوله‌های با کالیبر پایین و حداکثر تا ۹ میلیمتر است و بخش حفاظتی اصلی که معمولا به صورت ورق‌های ضخیم فولادی یا سرامیکی ساخته می‌شود و در جیب‌های اختصاصی که در بدنه جلیقه تعبیه شده است، قرار داده می‌شود. این پلاک‌های حفاظتی عموما سنگین وزن هستند و تقریبا مقابل اغلب گلوله‌های با کالیبر متوسط تا ۷.۶۲ را می‌گیرند.

در ویدیو زیر ادوین سارکیسیان به همراه رفیق همیشگی خود جاسپاری یک جلیقه ضدگلوله برند Safe Life Defense را مورد آزمایش قرار داده‌اند که ادعا شده است ضمن حفظ سبکی و انعطاف، قادر به محافظت در برابر گلوله‌های ویرانگر کالیبر ۵۰ است! پس همراه با آی‌تی مد این ویدیوی هیجان انگیز را تماشا کنید.

  • مدت زمان ویدیو: ۱۷ دقیقه و ۴۱ ثانیه
  • حجم فایل ویدیو: ۲۵۳ مگابایت
  • کیفیت ویدیو: ۷۲۰p HD
  • زبان ویدیو: انگلیسی، اسپانیایی
  • لینک ویدیوی اصلی در کانال یوتیوب ادوین سارکیسیان: https://youtu.be/cxyJRGxWN0k
منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *