تبدیل گوشی هوشمند قدیمی به یک دوربین مداربسته!

احتمالا در طول سال‌های اخیر با عرضه مدل‌های مختلف، گوشی‌ جدید خریده‌اید و اگر هندست قدیمی‌تر را نفروخته یا به کسی نداده باشید هنوز هم یکی دو تا گوشی هوشمند کهنه در منزل دارید و قطعا استفاده خاصی از آنها نمی‌برید. پس بد نیست شانس مجددی به گوشی‌های قدیمی‌تان بدهید تا بار دیگر زندگی را تجربه کنند. یکی از کارهایی که می‌توانید با گوشی هوشمند قدیمی انجام دهید، تبدیل آنها به دوربین‌های مداربسته است!

هر چند شاید نشود از آنها به عنوان یک دوربین مداربسته حرفه مانند برندهای Nest یا Arlo استفاده کرد ولی بسیاری از کارهای مورد انتظار از یک دوربین امنیتی را انجام خواهند داد. در هر صورت برای تفریح نیز بد نیست. اگر علاقه‌مند شده‌اید پس تا انتهای این آموزش جذاب همراه ما باشید.

گام نخست برای تبدیل گوشی هوشمند به دوربین مداربسته ، انتخاب اپلیکیشن مناسب است. چندین نرم‌افزار برای این کار وجود دارد. برخی از آنها که رایگان هستنند را در این مطلب معرفی خواهیم کرد. انتخاب هر یک از آنها بستگی به نیاز و نوع گوشی شما دارد. در هر صورت مشهورترین برنامه‌ها را برای هر دو سیستم عامل اصلی اندروید و iOS معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن AtHome Camera

این برنامه از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تبدیل گوشی هوشمند به دوربین مداربسته است. از ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از دید در شب و هوش مصنوعی اشاره کرد که می‌تواند یاد بگیرد و بین افراد و اشیا مختلف تفکیک قائل شود تا همیشه نسبت به حرکت فعال نگردد و تنها در صورت وجود موارد مشکوک و افراد حساس باشد. به علاوه می‌توانید به صداهایی که در اطراف آن وجود دارد گوش دهید. قابلیت تایم‌لپس نیز امکان مرور سریع وقایع ۲۴ ساعت گذشته را فراهم می‌آورد. نسخه اندروید اپلیکیشن AtHome Camera را از این لینک و نسخه iOS را از این لینک می‌توانید دانلود نمایید.

اپلیکیشن Alfred

دومین برنامه جذاب برای به کارگیری هندست قدیمی خود به عنوان دوربین امنیتی، اپلیکیشن Alfred است. این نرم‌افزار نیز از قابلیت شنود صدا، تشخیص حرکت و فیلتر نور کم برخوردار است تا در تاریکی بتواند بهتر ببینید. حتی قابلیت ایجاد ویژگی “حلقه اعتماد” وجود دارد تا در صرت تمایل دوستان‌تان نیز به دوربین دسترسی داشته باشند. در حقیقت قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را داراست. برای دانلود نسخه اندروید آن از این لینک و نسخه iOS از این لینک استفاده نمایید.

اپلیکیشن Manything

این برنامه مخصوص دوربین‌های امنیتی مداربسته معمولی یا CCTV است ولی قابلیت کار با گوشی‌های هوشمند را نیز داراست و این امکان را به کاربر می‌دهد تا از هرجایی، فیدهای زنده را تماشا کند و در صورت نیاز آنها را ضبط نماید. پشتیبانی از قابلیت‌های کنترل از راه دور، تنظیم فضاهای تشخیص حرکت و هشدارهای حرکتی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن Manything برای گوش‌های هوشمند است. نسخه اندروید این برنامه را با کلیک بر روی این لینک و نسخه iOS را از این لینک دانلود نمایید.

اپلیکیشن TrackView

دیگر نرم‌افزار استفاده از گوشی هوشمند در مقام دوربین امنیتی اپلیکیشن TrackView است که به مانند دیگر برنامه‌ها مجهز به قابلیت‌های تشخیص صدا، حرکت است. به علاوه قادر است صدا را در به صورت آنلاین در فضاهای ابری ذخیره نماید. در صورت نیاز می‌توانید به کمک آن گوشی را به عنوان دوربین کنترل کودک مورد استفاده قرار دهید. همچنین این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی مانند یافتن موقعیت گوشی، ردیاب GPS، خانواده یاب و خودرو یاب پشتیبانی می‌کند. برای دانلود این برنامه نیز می‌توانید نسخه اندروید را با کلیک بر روی این لینک و نسخه iOS را از این لینک پیدا کنید.

اپلیکیشن Presence

آخرین برنامه‌ای که در این مطلب به شما همراهان آی‌تی مد معرفی می‌کنیم نرم‌افزاری به نام Presence است که همانند سایرین قادر است گوشی هوشمند را به دوربین امنیتی تبدیل کند. قابلیت تشخیص حرکتی آن قادر است سریعا شما را از تحریکات مشکوک اطراف مطلع نماید. شنود صدا دوطرفه و استفاده همزمان در چند دستگاه از دیگر ویژگی‌های آن است. برای دانلود اپلیکیشن Presence نیز می‌توانید نسخه اندروید را از این لینک و نسخه iOS را با کلیک بر روی این لینک دانلود نمایید.

بعد از انتخاب اپلیکیشن مناسب، مرحله بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است مشخص نمودن بهترین مکان برای نصب گوشی به عنوان دوربین امنیتی است. بدین منظور باید مواردی از جمله کیفیت دوربین گوشی، مقدار نور محیط، بادخیز بودن و باران خوری مکان، ارتفاع و زاویه دید را مد نظر بگیرید تا بهترین تصاویر و دید را نسبت به اطراف داشته باشید و گوشی نیز آسیب‌های احتمالی در امان باشد.

در نهایت چون گوشی‌های هوشمند از باتری برای روشن ماندن بهره می‌برند باید فکری به حال منبع تغذیه گوشی و کابل شارژی بلند نمایید تا این اطمینان حاصل شود دوربین امنیتی به طور ۲۴ ساعت فعال و آماده ضبط ویدیو و نگهبانی از اطراف است. ضمنا نباید فراموش کنید که برای مطلع کردن شما از وقایع اطراف و هشدارهای به موقع، این گوشی امنیتی نیاز به دسترسی به اینترنت و مودم وای‌فای دارد. پس مکان قرارگیری آن باید در دامنه برد آنتن مودم باشد تا قادر به دسترسی به اینترنت، تماس با شما و یا ضبط ویدیوها بر روی فضاهای ابری باشد. همچنین توصیه شده است در صورت نصب به دیوار حتما گوشی را یک قاب محافظ فلزی قرار دهید و در حالت دیده‌بان بر روی سه پایه مستقر کنید.

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *