توییت FBI با انتشار لینک دانلود کتاب پروتکل بزرگان صهیون جنجال به پا کرد

حساب رسمی توییتر اسناد FBI با انتشار توییتی که حاوی لینک متن جنجالی پروتکل بزرگان صهیون بود، در دنیا جنجال به پا کرد. این سند ۱۳۹ صفحه‌ای شامل ۲۴ دستورالعمل بزرگان یهود و نقشه‌های صهیونیست برای تسلط بر دنیا و اقتصاد و رسانه‌ها است که در اوایل دهه قرن بیستم در جهان پخش شد.

یهودیان و صهیونیست‌ها با وحشت از این سند جنجالی مهم، مطالب آن را جعلی و انتشار آن را خطری برای گسترش فرهنگ ضدصهیونیستی در بین مردم و کاربران اینترنت می‌دانند و از انتشار ضدصهیونیستی‌ترین سند تاریخ توسط پلیس فدرال آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر به شدت خشمگین هستند. به علاوه برخی کاربران ضمن تعجب از این اقدام اف‌‎بی‌آی، این توییت را تبلیغ پروتکل و ضدیت با یهود می‌دانند.

با آنکه اف‌بی‌آی با حذف این توییت و عذرخواهی از آنها در تلاش برای آرام نمودن اوضاع است ولی آتش کینه صهیونیست‌ها نسبت به این توییت جنجالی همچنان در رسانه‌ها و شبکه‌اجتماعی نسبت به این اقدام یک اداره رسمی ایالات متحده، در حال زبانه کشیدن است. با این حال اف‎‌بی‌آی اعلام نموده این بخشی از فرایند خودکار انتشار اسناد و دسترسی عموم به اطلاعاتی است که از طبقه‌بندی خارج شده‌اند و ناخواسته در توییتر قرار گرفته است و ما از این اتفاق پشیمان و متاسفیم که سبب ناراحتی بخشی از کاربران از جوامعی شده است که ما در حال خدمت به آنها هستیم! این اطلاعات مشمول گذشت زمان شده‌اند و بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات یا FOIA از طبقه‌بندی آرشیو اسناد Vault اف‌بی‌آی خارج شده‌اند با این حال اف‌بی‌آی خود را موظف به جمع‌آوری پرونده‌های تاریخی توهین‌آمیز می‌داند.

توییت جنجالی FBI
توییت جنجالی FBI با انتشار لینک پروتکل بزرگان صهیون

طبق این پروتکل ایجاد کمونیسم بخشی از نقشه یهودیان برای بازگردانی بردگی به جهان مدرن و استفاده از موقعیت‌های بدست آمده از هرج و مرج ناشی از این رخداد و تحت کنترل درآوردن قدرت جهانی است. نکته جالب آنکه در سال ۱۹۶۴ سنای آمریکا این متن را ساختگی و نوشته‌های آن را ناخوشانید و شرورانه دانست. این توییت جنجالی پیش از حذف سبب بازخوردی چند هزارتایی شد که بسیاری با استقبال از آن، دسترسی به آزادی اطلاعات را حق مردم جهان دانسته‌اند و برخی نیز آن را بزرگ‌ترین دروغ تاریخ در مورد یهود دانستند. فایل الکترونیکی متن انگلیسی پروتکل بزرگان صهیون را از این لینک می‌توانید دانلود نمایید.

 

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *