رپورتاژ پایان نامه برای اولین بار در آی تی مد !

یکی از حسرت‌های همیشگی ما، کم کاربرد بودن علم در زندگی روزمره و عقب ماندگی علمی و بی ارزش شدن علم طی ده‌های اخیر بوده است. علمی که باید خود ثروت آفرین باشد اکنون به یک درس عبرت برای فقر و بی‌پولی در برابر ثروت بدل شده است. چه بسیار دانشمندان، مهندسان و محققانی که اغلب بی کار هستند یا خود را مجبور به انجام کارهای نامربوط به تخصص‌شان با حقوق‌های بسیار پایین نموده‌اند. عوارض و دردسرهای ناشی از این مسئله که خود نیازمند ساعت‌ها بحث و جدل است نیز خود آب چشم این فاجعه را بیشتر می‌کند. این در حالی است که متخصصان و مهندسان ما عملا از علم و دانش بسیار بالای برخوردار هستند ولی به دلیل نبود امکانات فنی کاری و محیطی برای بروز و معرفی این تخصص‌ها، مهارت و علم آنها از چشم جامعه دور مانده‌است

به همین علت بر آن شدیم تا در سایت بخشی را برای رپورتاژ درنظر بگیریم تا علاوه بر درآمدزایی به منظور تامین بخشی از امورات سایت، بتوانیم یک پلتفرم برای انتشار رپورتاژهای تخصصی ـ علمی فراهم آوریم تا محققان، فارغ التحصیلان و مهندسانی که توانسته‌اند با زحمت بسیار و صرف وقت و هزینه به نوآوری و ابداعی دست پیدا کنند یا پایان‌نامه خود را با موفقیت دفاع نمایند، بتوانند آن را معرفی کرده و به اطلاع همگان برسانند.

بر این اساس چند بخش اختصاصی رپورتاژ را در نظر گرفته‌ایم تا عزیزانی که مایلند با هزینه بسیار اندک، کار، علم، مهارت، ابداع، اختراع، اکتشاف و هنر خود را در بستر اینترنت منتشر و معرفی نمایند با ما در ارتباط باشند. این بخش‌ها شامل رپورتاژ کتاب (علمی، فنی،تخصصی)، پایان‌نامه (ارشد، دکترا و فوق دکترا)، معرفی استارتاپ، شرکت دانش بنیان، شرکت خلاق، اپلیکیشن و وبسایت است.

در این میان باید پایان نامه‌ها را از مهجورترین اسناد علمی کشور به حساب آورد. هر سال هزاران دانشجوی ارشد و دکترا در کشور فارغ التحصیل می‌شوند. این به معنای پایان هزاران تحقیق به سرانجام رسیده در کشور است. تحقیقاتی دسته اول و جدید که اغلب آنها برای اولین بار در کشور و حتی جهان انجام شده‌اند. میلیون‌ها ساعت زمان و میلیاردها تومان هزینه برای آنها به کار گرفته شده است. پیشرفت‌ها و نتایج شگفت انگیزی از این تحقیقات به دست می‌آید و راه حل بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را در بین آنها می‌توان یافت.

با این حال با اطمینان و تاسف بسیار می‌توان گفت ۹۹/۹ درصد این پایان نامه‌ها بعد از دفاع به قفسه کتابخانه‌ها و اتاق‌ها منتقل می‌گردند و خاک می‌خورند و به فراموشی سپرده می‌شوند. شاید هر از گاهی دانشجویان جدید برای الگوگیری از آنها به دنبال‌شان باشد و یا خود محقق یادی از خاطرات و سختی‌های انجام آن بکند. ولی هرگز صاحبان صنعت، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، نهاد‌ها و مراکز و مشاغل به دنبال علم‌ و محقق تولید کننده آن علم نخواهند بود. بخشی از این ماجرا به دلیل ناآشنایی و عدم معرفی این تحقیقات دانشگاهی مهم و ارزشمند است.

آری پایان‌نامه‌ها ثروتی هستند که شناخته نشده‌اند. در این راستا به منظور معرفی حرفه‌ای پایان‌نامه‌ها و آشنایی عموم مردم با آنها، سایت آی‌تی مد تصمیم بر آن گرفت به کمک بیاید و بخشی اختصاصی به عنوان رپورتاژ پایان نامه را برای اولین بار در ایران و احتمالا جهان ایجاد نماید.

شاید به نظر برسد این کار مشابه وبسایت‌هایی چون ایران داک و گنج باشد ولی باید گفت عملا خدمتی متفاوت با آنها ارائه شده است. در این رپورتاژ پایان نامه و محقق آن و نوآوری‌ها و کاربردهای آن به طور برجسته معرفی خواهد شد و امکان ارتباط مستقیم با خود محقق فراهم می‌گردد. از مزایای رپورتاژ پایان‌نامه می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم.

این رپورتاژ اولین قدم فارغ‌التحصیلان خواهد بود برای معرفی تلاش و تخصص و مهارتی که در دانشگاه آموخته‌اند و تحقیقاتی که انجام داده‌اند. پایان‌نامه و نتایج کلی پژوهش‌شان را به طور شخصی برای عموم منتشر خواهند کرد. مردم را با اساتید و دانشگاه‌شان آشنا می‌نمایند. نوآوری و اهداف پژوهش را به اطلاع همگان می‌رساند. کاربردها و مزایای تحقیق را در اختیار صنایع، مشاغل، شرکت‌ها و کارخانجات و مسئولین و مدیران کلیه سازمان‌ها و نهادها قرار می‌دهند. امکان مکاتبه و تماس مستقیم خود را با این مجموعه‌ها فراهم می‌آورند. تجارب ارزشمند‌شان را به عنوان یک متخصص و نیروی آموزش دیده و ماهر در دسترس تیم‌ها و گروه‌های فعال در صنعت می‌گذارند و شرایط استخدام و اشتغال به کار خود را فراهم می‎‌آورند و نهایتا یک روزمه آنلاین تخصصی و عملی از علم تحصیل کرده خود را در آی‌تی مد ایجاد می‌کنند.

برای مطالعه شرایط و هزینه انتشار یک رپورتاژ پایان نامه در سایت آی‌تی مد، می‌توانید به بخش رپورتاژ پایان نامه‌ها مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *