چگونه به صورت آنلاین نام گلها و گیاهان آپارتمانی را پیدا کنیم؟

تقریبا هیچ خانه‌ای در ایران یافت نمی‌شود که گل و گیاه در آن وجود نداشته باشد. هر چند اغلب این گیاهان از گونه‌های شناخته شده و مشهور موجود در بازار هستند که اسامی و نامشان را بیشتر مردم می‌دانند ولی طی سال‌های اخیر تنوع گیاهان آپارتمانی افزایش یافته و ممکن است همه با اسم این گیاهان آشنا نباشند.

دانستن نام گیاه برای یافتن مشخصات و اطلاعات نگهداری و مراقبتی گیاه بسیار اهمیت دارد. پس برای داشتن یک گیاه زیبا و سرحال باید حتما نام واقعی آن را بدانیم. به علاوه بسیاری از از گیاهان دارای اسامی علمی یا چندین نام محلی یا مشابه هستند که ممکن است فرد را در یافتن نام آن دچار اشتباه و سردرگمی کند. بنابراین داشتن یک مرجع معتبر برای پیدا کردن نام گیاه کمک بزرگی به این امر خواهد نمود به خصوص اگر آنلاین باشد.

امروزه بیشتر کارها به صورت آنلاین قابل انجام هستند و یافتن نام گیاهان نیز به صورت آنلاین کار بسیار ساده‌ای است اگر تصویری از آن را داشته باشیم. وبسایت PlantNet، ابزاری آنلاین برای شناسایی اسامی گیاهان مختلف است. در این وبسایت علاوه بر قابلیت شناسایی گیاهان با استفاده از آپلود تصویر گیاه، دسته‌بندی جالب و کاملی از گیاهان بر اساس مناطق جغرافیایی و نوع زیستگاه گیاهان وجود دارد.

در بانک اطلاعاتی وبسایت PlantNet بیش از ۲۳۰۰۰ گونه گیاهی و ۴۰۰۰۰۰۰ تصویر وجود دارد. برای استفاده از این ابزار آنلاین و تشخیص نام گیاه کافی است با کلیک بر روی این لینک وارد صفحه اصلی وبسایت شوید و در کادر مستطیلی که درون آن عبارت add / drop an image نوشته شده است کلیک کنید و تصویر گیاه ناشناس خود را آپلود نمایید یا مستقیما تصویر را به درون این کادر بکشید.

یا اگر تصویری در محیط اینترنت دیده‌اید می‌توانید آدرس لینک آن را کپی کرده و با کلیک روی عبارت or add an url لینک را قرار دهید و اینتر را بزنید تا کار جستجو آغاز شود. در عرض چند ثانیه نتایج جستجو را مشاهده خواهید کرد و نام علمی احتمالی گیاه با تعدادی تصاویر در رابطه با آن به نمایش درخواهند آمد که می‌توانید از صحت اسامی پیشنهادی مطمئن گردید. به همین سادگی قادر خواهید بود که به صورت آنلاین نام گلها و گیاهان آپارتمانی را پیدا کنید. در گالری زیر رابط کاربری و نحوه تشخیص اسم گیاه در وبسایت PlantNet را می‌بینید.

برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ دیدگاه‌ برای “چگونه به صورت آنلاین نام گلها و گیاهان آپارتمانی را پیدا کنیم؟”