اثبات جاسوسی اینستاگرام از پیام‌های دایرکت به بهانه نظارت بر پست‌ها! (سند)

چند روز پیش خبری در رابطه با انتشار نامه‌ای جعلی از شان کانری، اولین بازیگر نقش جیمز باند که هفته پیش درگذشت، به مرحوم استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، در اینترنت، منتشر کردیم که این خبر و تصویر نامه را با کلیک بر روی این لینک می‌توانید مشاهده نمایید و همین نامه سبب اثبات جاسوسی اینستاگرام از پیام‌های دایرکتم شد!

همان روز من در اینستاگرام شخصی خودم، در حین چت با یکی از آشنایان، تصویر عکس این نامه را برای او در دایرکت اینستاگرام ارسال کردم و با پیام جالب و تامل برانگیزی از سوی اینستاگرام روبه‌رو شدم! اینستاگرام در این پیام با اعلام جعلی بودن اطلاعات این پست(!)، هشدار و دستور حذف آن را داده و تهدید کرده است در صورت تکرار چنین اقدامی اکانت اینستاگرامم را محدود و در نهایت حذف خواهد کرد حتی اگر پست‌هایی جعلی که اطلاعات موجود در آنها دروغ و غلط باشد را حذف کنید، باز هم در محدود شدن اکانت تاثیری نخواهد داشت!

اکنون به عنوان یک کاربران معمولی این سوال برایم پیش آمده است که اینستاگرام با این همه دل‌نگرانی از حریم خصوصی، به چه حقی اطلاعات و پیام‌های دایرکت شخصی کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد و چرا ارسال یک عکس در دایرکت را “پست” به حساب آورده است نه پیام! هر چند این تصویر فقط یک نامه طنز بود که به صورت انبوه در اینترنت و سایت‌های مختلف در دسترس است اما در رابطه با سایر اطلاعات و پیام‌های خصوصی، چطور؟ آیا این اثبات جاسوسی اینستاگرام از پیام‌های دایرکت نیست؟ در گالری زیر می‌توانید تصویر ارسالی من در دایرکت نسخه وب اینستاگرام و پیام هشدار اینستاگرام در موردش را مشاهده کنید!

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

به اعتقاد من اینستاگرام با توجه به سابقه سیاه در جاسوسی از کاربران، با این اقدام به واضح‌ترین شکل ممکن حریم خصوصی و قوانین مربوط به آن را زیر سوال برده است زیرا این اتفاق ثابت می‌کند که تک تک پیام‌ها و چت‌ها ما در اینستاگرام توسط این پلتفرم خوانده و بررسی و به مدت طولانی نگهداری می‌گردد و این مسئله زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانید فیسبوک و پیام رسان واتساپ و اینستاگرام هر سه متعلق به یک شرکت هستند و اخیرا نیز پروژه ادغام مسنجرها و دایرکت هر سه پلتفرم کلید خورده است و عملا جاسوسی کلیه اطلاعات و داده‌های شخصی ما را برای خود ساده‌تر نموده‌اند!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *