اپلیکیشن باغ گیاه شناسی ملی ایران ، راهنمایی به سمت بهشت!

با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ و قرنطیه اجباری میلیاردها انسان در خانه‌ها، بسیاری از از افراد اقدام به خرید گل و گیاه و ایجاد باغ‌های کوچکی در منازلشان نمودند. به علاوه بسیاری از مراکز نیز که عموما به صورت حضوری از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کردند با رونمایی از روش‌های مجازی و معرفی اپلیکیشن‌های موبایلی، شرایط را برای علاقه‌مندانشان بهینه‌تر ساختند.

با این حال شاید به دلیل عدم نیاز به چنین تجربه‌ای در گذشته، کرونا برای برخی از مکان‌ها ناشناخته یا کمتر معرفی شده فرصتی شد تا به سمت هوشمند‌تر کردن خدمات خود حرکت کنند. یکی از این مکان‌ها، بهشتی به نام باغ گیاه شناسی ملی ایران است که تنها چند دقیقه با شهر تهران فاصله دارد!

باغی ۱۴۵ هکتاری با قدمتی در حدود نیم قرن که به همت تیم بزرگی از مهندسان و متخصصان رشته‌های مختلف کشاورزی و منابع و طبیعی در طی این سال‌ها آماده شده و چند سالی است به عموم اجازه بازدید از آن را می‌دهند. سال ۹۹ نیز به علت شیوع بیماری کرونا و در راستای ارتقای سطح خدمات دهی، باغ گیاه شناسی ملی ایران با معرفی اپلیکیشن راهنمای باغ گامی مهم به منظور شناساندن خود به مردم ایران و سازگاری با شرایط کرونایی برداشت.

فعلا نسخه آزمایشی این اپلیکیشن با هدف سهولت دسترسی کاربران به اطلاعات باغ و یافتن مسیرهای دسترسی و خرید بلیط و … از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت، در اختیار کاربران قرار گرفته که تصاویری از رابط کاربر آن را در گالری زیر مشاهده می‌نمایید و می‌توانید نسخه اندروید آن را با کلیک بر روی این لینک دانلود نمایید. اپلیکیشن باغ گیاه شناسی ملی ایران با آنکه در مرحله تست و دریافت بازخوردهای کاربران بوده ولی دارای قابلیت‌های جالبی از جمله موارد زیر است:

  • راهنمایی کاربر از هر نقطه‌ای خارج از مجموعه تا باغ با بهره‌گیری از بستر نقشه‌های اینترنتی موجود (گوگل و …)
  • خرید الکترونیکی بلیط بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران
  • نمایش موقعیت بازدید کننده در داخل باغ و ناوبری در مسیرهای مورد نظر
  • ارائه اطلاعات اماکن داخل باغ به بازدید کننده در مختصات مشخص (در قالب فایل صوتی و متن)
  • لینک به سایت‌های مؤسسه برای ارائه اطلاعات تکمیلی به بازدید کننده در مورد هر مکان یا رویشگاه
  • امکان دریافت نظرات و سئوالات کاربر از طریق برنامه
  • اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به بازدیدکننده حاضر در عرصه (اطلاعیه و اخبار)

بد نیست بدانید که در صورت عضویت در سامانه سرپرستی بذر و قبول سرپرستی یک بذر از بانک ژن گیاهی ایران، یک بلیط رایگان بازدید از باغ ملی گیاه شناسی به شما اهدا خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با باغ گیاه شناسی ملی ایران می‌توانید با کلیک بر روی این لینک به سایت اصلی آن مراجعه نمایید.

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی آنها کلیک کنید

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *